Monday, August 17, 2015

Facebook ke Blog

Nak mengharap menulis dengan ayat² indah memang xde la... tp lebih seronok menulis dengan tulisan ayat² pasar untuk mulakan rutin yg tak biasa berblog... aku start dengan menayang² apa yg seronok nak wat walaupon cam remeh pd org lain... tp seronok tuk aku he3 apo-apo jer lah...

gambar ni amik dari fb sendiri... cheesecake yg lum pernah cuba padahal berzaman dah wujud resepi ni he3 punyalah tertinggal. terasa memang cam leceh ga... nak wat filling dulu...pastu nak wat cramble nyer... tp bila buat xcerewet mana pon spesis2 cheesecake coz tak yah nak fikir bantat ker tak ker.. ha3 adoiii nak compare wat kek2 biasa... cheesecake mudah pada aku la.

bila potong gitu ler... tp nak cantik lg seperti yg korang leh baca kat ie potong dengan pisau yg dah dicelup ngan air panas pastu lap yer kang basah plak kek... jd potongan structure kek tu cantik jer
ni la yg aku baru nak cuba "Apple Cramble Cheesecake" org lain dah lama cuba & makan hek3

resepi aku amik dr sumber kat bawah ni tqvm :) korang leh belek2
Apple Cramble Cheesecake


*** musnah diet aku miahahhah :P

No comments:

Post a Comment